Humanitas – Process Drama και Processwork: Από σκηνής για τα ανθρώπινα δικαιώματα ΛΟΑΤΚΙ ατόμων εφηβικής ηλικίας
Τα ΛΟΑΤΚΙ1 άτομα εφηβικής ηλικίας αποτελούν μία ευπαθή ομάδα μέσα στη σχολική κοινότητα και στο ευρύτερο περιβάλλον που ζουν ενώ παράλληλα διανύουν μια άκρως ευαίσθητη ηλικιακή περίοδο. Οι προκλήσεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπα είναι σημαντικές με αρνητικές επιπτώσεις τόσο για την υγεία τους, όσο και για τη συνοχή της σχολικής κοινότητας και του κοινωνικού συνόλου.
Σκοπός του έργου είναι η προάσπιση των ατόμων εφηβικής ηλικίας που θίγονται λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού ή ταυτότητας φύλου, καθώς και η ευαισθητοποίηση του σχολικού/οικογενειακού/κοινωνικού συνόλου που τους περιβάλλει.
Κύρια δράση του έργου, είναι η θεατρική παράσταση Εκπαιδευτικού Θεάτρου2 για εφηβικό κοινό που πλαισιώνεται από: Συζήτηση γύρω από το θέμα πριν την παράσταση και αναστοχασμό της εμπειρίας όλων των εμπλεκόμενων στο τέλος. Έτσι ανοίγει ένα ασφαλές πεδίο διερεύνησης που στόχο έχει να εξοικειώσει, να ευαισθητοποιήσει και να εκπαιδεύσει γύρω από ΛΟΑΤΚΙ θέματα. Τρεις παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν για σχολικές τάξεις Λυκείου και τρείς για το ευρύ κοινό. Οι ηθοποιοί της παράστασης, απόφοιτ@ της Δραματικής Σχολής Ωδείου Αθηνών, θα ειδικευτούν στη μεθοδολογία του Εκπαιδευτικού Θεάτρου ειδικά για τις ανάγκες του έργου. Η πορεία του έργου θα κινηματογραφηθεί για την παραγωγή ενός ντοκιμαντέρ ελεύθερα προσβάσιμου στο διαδίκτυο.
Ομάδα στόχου είναι καταρχάς τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα και CIS3 ετεροφυλόφιλα άτομα εφηβικής ηλικίας, το περιβάλλον τους, οι εκπαιδευόμεν@ ηθοποιοί και το ευρύ κοινωνικό σύνολο που θα παρακολουθήσει την παράσταση ή το ντοκιμαντέρ.
Το έργο βασίζεται στη συνέργεια του Εκπαιδευτικού Θεάτρου με την Process Oriented Psychology4. Το σύνολο των δράσεων θα σχεδιαστεί και θα υλοποιηθεί από το Ωδείο Αθηνών, στα πλαίσια του Εργαστηρίου Θεατρικής Αγωγής για παιδιά και εφήβους της Δραματικής Σχολής, ενώ το Processwork Hub θα έχει την επιστημονική ευθύνη για ό,τι αφορά ΛΟΑΤΚΙ θέματα και θα υποστηρίξει την κοινοτική δράση και την διαχείριση ομάδας σε κάθε στάδιο του έργου για όλ@ τ@ς εμπλεκόμεν@ς.
- Αρκτικόλεξο που προέρχεται από τις λέξεις Λεσβία, Ομοφυλόφυλος, Αμφιφιλόφυλος, Τρανς, Κ: queer, Ιντερσεξ
- Εκπαιδευτικό Θέατρο/ Process Drama: Θεατρική παράσταση η οποία έχει ενσωματωμένες συμμετοχικές δράσεις για τ@ν θεατή. Ο/η ηθοποιός είναι και συντονιστής/συντονίστρια, ο/η θεατής είναι και συμμετέχων/συμμετέχουσα. Εργάζονται μαζί, εντός και εκτός ρόλου ώστε να εξερευνήσουν ένα θέμα δια μέσου της τέχνης.
- Cisgender (CIS): Άτομα που νοιώθουν οικεία και αυθεντικά στο φύλο που τους δόθηκε κατά την γέννηση
- Process Οriented Psychology (Processwork): Διεπιστημονική και πολυεπίπεδη προσέγγιση της ανθρώπινης εμπειρίας, με σκοπό την κατάλυση συγκρούσεων και την επίτευξη προσωπικών και κοινωνικών αλλαγών μέσω της ανάπτυξης της επίγνωσης. Οι ρίζες της προσέγγισης εντοπίζονται στην αναλυτική ψυχολογία του C. Jung, στην κβαντική φυσική και στον Ταοϊσμό. Αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970′ από τον κβαντικό φυσικό και γιουγκιανό αναλυτή Arrnold Mindell και τους συνεργάτες του.